Nota de prensa oficial de “Generació Digital”

Publicado en 3 May 2011 | 0 comentarios

Nota de prensa oficial de “Generació Digital”

LA CULTURA DIGITAL ESTRENA ESPAI PROPI AL 33

“Generació digital” s’emetrà els dimecres, a les 22. 15

Aquest dimecres, a les 22.15, el 33 estrena “Generació digital”, un espai dedicat a la cultura i l’entreteniment digital que trasllada a la televisió el programa del mateix nom que emet Catalunya Ràdio des del 2003.

A través de diferents seccions, “Generació digital” informarà cada setmana sobre novetats de videojocs, aplicacions de mòbils o tauletes i noves tecnologies en general, s’acostarà a empreses tecnològiques catalanes que comencen i que tenen bona projecció internacional i explicarà tot tipus de curiositats relacionades amb el món de la cultura digital.

El nou programa del 33 és una producció de TVC amb Createl i està integrat pel mateix equip que fa el programa de ràdio, amb Jordi Sellas i Albert Murillo de directors, i amb el mateix Sellas i Gina Tost de presentadors.

En la presentació de la versió televisiva de “Generació digital”, que ha tingut lloc aquest matí a les instal·lacions de Catalunya Ràdio, Jordi Serra, cap de Programes de TV3 ha afirmat que ”amb aquesta estrena reprenem al 33 una línia de divulgació tecnològica i digital que fa uns anys que no teníem” i ha assegurat que el fet de poder-ho fer “amb l’equip i la marca del programa de Catalunya Ràdio” ha estat determinant per tirar endavant el projecte.

Lluís Cuevas, cap de Programes culturals i especials de la cadena, ha recordat que “Generació digital”, un dels espais de Catalunyà Ràdio més descarregat a internet, “s’ha obert camí a la ràdio de mica en mica i, coneixent l’equip, a l’hora de plantejar-nos fer al 33 un espai de noves tecnologies, estava claríssim que ho havíem de fer amb gent de la casa”. “És un programa de sinergies en què la televisió i la ràdio compartim títol, equip, continguts, pàgina web, grafisme… Ho compartim tot.”

Jordi Sellas, director de l’espai i copresentador juntament amb Gina Tost, ha dit que “Generació digital és sobretot un programa que parla d’entreteniment i de cultura, perquè entenem que ara la cultura arriba a la gent a través de canals digitals i això anirà a més. Creiem que són canals que hem de començar a entendre, i aquest és el nostre repte”.

Sellas ha recordat que, segons els últims informes ADESE, des del 2003 la indústria de l‘entreteniment digital té un volum de negoci superior al de la indústria del cinema i de la música junts “i, si un país vol ser fort en indústries culturals, ha de ser fort en indústries d’entreteniment digital. Nosaltres volem ser un activador d’aquesta cultura i fer d’altaveu de tota la gent que a Catalunya està invertint en aquesta indústria”.

Albert Murillo, codirector de “Generació digital”, ha explicat que els continguts del programa al 33, a Catalunya Ràdio i a internet es retroalimentaran i tindran continuïtat en els diferents formats. “Per exemple, el temes d’aquest dimecres a la tele s’ampliaran dissabte a la ràdio”, ha dit. “És com un DVD amb extres”, ha puntualitzat Sellas.

A més dels reportatges i les diferents seccions del programa, en la versió televisiva hi haurà cada setmana la visita d’un personatge conegut “on veurem que tothom té una vessant més digital del que s’imagina”, ha dit Murillo. El primer convidat serà Òscar Dalmau. Més endavant es podrà veure com es maneguen en el món digital figures com Manu Guix o Laia Ferrer.

I a internet, a més de posar a disposició dels seguidors tots els continguts de la ràdio i la tele, “Generació digital” interactuarà amb ells a través de les xarxes socials, tasca en la qual és experta la copresentadora del programa, Gina Tost. “No hi haurà una barrera entre el que fem en ràdio, televisió o internet: som multimedia, amb molts mitjans connectats en una simbiosi”, ha assegurat la presentadora.

www.tv3.cat/generaciodigital

Sant Joan Despí, 2 de maig del 2011